סייעת שנהגה באלימות כלפי פעוטות תבעה את מעסיקה – כיצד הגיב בית הדין ?

פסק דין שניתן לאחרונה עסק בתביעה של סייעת בגן ילדים בנס ציונה, אשר פוטרה מעבודתה לאחר שנה וחצי על רקע טענות לאלימות שהפעילה כלפיי פעוטות הגן.

במועד פיטוריה הסייעת הייתה בהריון, והמעסיק קיבל היתר לפיטוריה מהממונה על עבודת נשים במשרד העבודה.

הסייעת הגישה תביעה לתשלום השלמת פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת שנשללה ממנה ופיצויים בגין פגיעה בשמה הטוב, שכן לטענתה המעסיק סיפר להורים ולצוות העובדים כי היא פוטרה כיוון שהיא "אישה אלימה, וכיוון שהיא התנהגה באלימות כנגד הילדים בטיפולה".

תלונה במשטרה שהוגשה נגד הסייעת נסגרה עקב "חוסר ראיות".

להוכחת טענותיו החמורות כלפי הסייעת הציג המעסיק בפני בית הדין סרטונים ממצלמת האבטחה בגן, אשר בחלק מהם עדויות קשות להתנהגותה של הסייעת:

  • באחד מהסרטונים, נצפתה הסייעת מרימה פעוטה ביד אחת מהזרוע השמאלית בצורה גסה;
  • בסרטון השני, נצפתה הסייעת נועלת לילדים נעליים וכשילדה אחת מתקרבת אליה, הסייעת הטיחה בפניה נעל שהיית בידה.
  • בסרטון השלישי, נראית הסייעת הופכת בחוזקה פעוט ששוכב על גבו, ומשכיבה אותו על בתנו.
  • בסרטון הרביעי, נראית הסייעת נותנת לאחד הילדים שיושב על שולחן האוכל מכה בכפית על ידו.
  • בסרטון החמישי, נראית הסייעת נועלת לילדים נעליים וכשילד אחד מתקרב לארגז הנעליים, היא דוחפת אותו, הוא נופל, פוגע בכיסא ליד ונשכב על בטנו בוכה. הילד נותר שכוב על הרצפה מבלי שהתובעת ניגשת אליו, משך דקה ו- 14 שניות עד שגננת אחרת ניגשת אליו, מושיבה אותו לפני הסייעת כשהוא ממשיך לבכות.
  • בסרטון השישי, נראית ילדה בוכה ומנסה להושיט יד לשקית (שמכילה ככל הנראה חטיף כלשהו) והסייעת סותרת לה בפניה בחוזקה.
  • בסרטון השביעי, נראית הסייעת שכובה ליד הילדים שישנים על מזרונים, צופה בטלפון, כשלפתע גוררת ילד מרגלו בחזקה במה שנראה כמו "ניסיון להשתקתו".

לאחר צפייה בסרטונים קבע הרכב בית הדין כי העילה לפיטוריה של הסייעת היא ללא ספק התנהגותה האלימה כלפי פעוטות חסרי ישע בגן העולה לכדי נסיבות חמורות.

בית הדין פסק כי מסייעת בגן ילדים, הצמודה לילדי הגן משך כל שעות שהותם במעון, ותפקידיה כוללים מגוון רחב של פעולות הקשורות לגופם ונפשם העדינה של הפעוטות, מצופה מידה גבוהה של רגישות, אמפטיה, סבלנות ואורך רוח. הורים שמפקידים את היקרים להם מכל בידיי הסייעת, מצפים כי היא תעטוף אותם בחום ואהבה, תשמור עליהם מכל משמר, תשגיח עליהם בשבע עיניים שחלילה לא יאונה להם כל רע, שתגרה את האינטליגנציה שלהם ותסייע בהתפתחותם הטבעית.

הסייעת נצפתה נוהגת באלימות בפעוטות חסרי הישע שהופקדו בידיה, בחוסר סבלנות, ללא רגישות ואמפתיה, בזלזול ובחוסר אכפתיות ובמקום עטיפת הפעוטות ביד מלטפת, הם נזקקו להגנה ממנה.

בהתנהלותה הפרה הסייעת באופן בוטה את האמון שניתן בה על ידי מעסיקה ועל ידי הורי הפעוטות, והפרה הפרת משמעת חמורה המחייבת הפעלת הסנקציה העונשית של שלילת פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת באופן מלא.

 

 

2022-06-17T18:00:23+03:00