המנכ"ל לחץ יחד והחמיא, העובד לקה בשבץ מוחי והוכר כנפגע עבודה

בפסק דין שניתן החודש, דן בית הדין האזורי לעבודה בשאלה האם השפעת אירוע חיובי בעבודה, יכולה להוות גורם לתאונת עבודה ?

במקרה הנדון, מנכ"ל חברת המשקם הגיע לביקור באחד מאתרי החברה ובמהלכו ביקש לפגוש את מנהל המחסן באתר, אשר הועסק בחברה במשך 3 חודשים בלבד.

המנכ"ל ניגש אליו, החמיא לו על עבודתו ולחץ את ידו. לטענת העובד, כתוצאה מהאירוע הוא חווה התרגשות חריגה, ודקות ספורות לאחר מכן הובהל לבית החולים בילינסון, שם התגלה כי לקה בשבץ מוחי.

העובד תבע את המוסד לביטוח לאומי כדי שיכיר בו כנפגע עבודה, אך תביעתו נדחתה. העובד ערער על החלטת המוסד לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

לצורך הכרעה, מינה בית הדין שני מומחים מטעמו, והסתבר כי על פי חוות דעתם המנוגדת קיימות שתי גישות לעניין זה: האחת מכירה רק באירוע שלילי כגורם לאירוע רפואי חריג, והשנייה מכירה גם באירוע חיובי ככזה אשר יכול לגרום אירוע רפואי חריג.

בית הדין לעבודה אימץ, בהחלטה מפתיעה, את האסכולה השנייה, הקובעת כי דחק נפשי בלתי רגיל יכול להתבטא גם בתחושה חיובית בעקבות הודעה מפתיעה, או אירוע חיובי מרגש, ולא רק בתחושה שלילית קיצונית, כגון: הודעה על פיטורים מעבודה.

לפיכך, ובשל סמיכות הזמנים בין הפגישה המרגשת עם מנכ"ל החברה לבין האירוע המוחי, קיבל בית הדין את תביעת העובד והכיר באירוע כתאונת עבודה.

 

 

2017-06-13T16:44:23+03:00